Hello Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katya Booij - WaarBenJij.nu Hello Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katya Booij - WaarBenJij.nu

Hello Chiang Mai

Door: Katya

Blijf op de hoogte en volg Katya

02 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zoals jullie weten ben ik gister ochtend aangekomen in Bangkok nadat ik de nachttrein van Chumphon gepakt hebt. Nog even koffie wezen drinken het is toch 06.00 en de stad begint langzaam uit zijn sluimer te komen op Kao San road kwam ik de die hards tegen die nog aan het Drinken en feesten waren, maar ook de schoonmaak dienst was bezig om weer een volle dag tegenaan te kunnen. Na mijn koffie wou ik naar mijn slaapplek gaan om mijn tas af te gooien en een douche te pakken ik wist waar ik heen moest gaan dezelfde plek waar ooit mijn eerste avontuur in Thailand begon, alleen waren ze bezig met verbouwen dus ik moest naar een ander guesthouse toe in dezelfden straat paar meter terug. Aangekomen ingecheckt 500 baht als deposit krijg ik terug als ik uitcheck, ik zag tijdens het inchecken een bord op de receptie staan van als je niet tevreden ben met de kamer dan moet je spullen meenemen en niet in de kamer laten terwijl je op zoek gaat naar een andere slaapplek en helemaal niet gebruik van de wc maken, achteraf was dit gewoon code rood want ik had mijn sleuren mijn WiFi code mocht 3 trappen op en ik weet niet elke trap die ik omhoog ging werd het steeds treuriger en smeriger voor mijn gevoel mag niet klagen omdat ik er al voor betaald heb. Ik sta voor mijn deur maak hem open er komt een smerig lucht tegen moet nee ik was het niet ik zweet wel ;) maar niet zo erg loop naar binnen en zet mijn tas op het bed neer en ga eens rondkijken een gat in de muur de gordijnen bij de wasbak dat wilde ik niet eens aanraken moet je nagaan, ik heb een slaapzak bij me maar zelf met dat durfde ik niet op bed te liggen schimmel nou ik kan wel doorgaan even nagedacht maar nee het ging hem niet worden dus weer uitchecken, vrouw gaf me mijn 500 bath terug en zei dat ik naar het bureau moest gaan om mijn geld terug te vragen nou ik denk dat ik gewoon mijn geld kwijt ben maar wel een ervaring rijker :). Gelukkig is een ander plek zo gevonden en in de prijs zit ook ontbijt in dus ik blij, betaald gedoucht gerelaxt, uiteindelijk moest ik op zoek naar een buskaart om naar het noorden te reizen trein heb ik gehad pak voor deze reis wel de bus, ik was heel snel klaar nog wat gegeten nieuw boek gehaald en terug naar mijn slaapplek gelopen om toch 2 uur plat te gaan omdat de trein ook niet alles was, na het dutje ben ik op mijn computer wezen werken moet ook gebeuren ondanks ik met vakantie ben na een paar uren achter het scherm gezeten te hebben vond ik het wel weer goed ik had hoofdpijn dus het was klaar het was ondertussen ook 18.00 uur dus tijd voor een wandeling en kijken naar het avondeten wat een kut leven de enigste keuzes die het meest cruciaal is wat eet ik en waar want laat ik eerlijk zijn ik weet niet welke dag het is ben dat allemaal kwijt wat een luxe ;). Rondje gelopen uiteindelijk had ik ooit van iemand gehoord waar een goed indiaas restaurant zat dus laat ik het maar proberen na het eten heb ik ergens anders nog een Thaise ontspanning thee gedronken die goed voor body and soul is na dat weer terug naar mijn slaapplek gelopen ik wou het niet te gek maken omdat ik de volgende dag weer aan het reizen ben en omdat ik ook nog ergens iets verkeerd heb gegeten is uitrusten geen slecht idee.
De volgende dag wakker ontbijt tas ingepakt en uitgecheckt daarna ergens ontbijt gegeten en de halve dag daar gezeten met mijn boek om de tijd te doden uiteindelijk bij de 7/11 boodschappen gedaan voor mijn busreis en daarna in de buurt van pick up spot avondeten gegeten flinke kom soep met rundvlees en groenten was heerlijk, in de tussentijd naast me zat een stel die Nederlands waren maar ook in een relatie drama zaten op het moment dus ik voelde me een beetje zo van nou tis weer gezellig vakantie man ;) wat bleek nou de jongen was de gisteren de hele dag en nacht op stap ( boeven pad ) geweest en zijn vriendin was verdrietig of zo maar was niet lekker in haar vel en heeft de hele avond op hem gewacht tot hij thuis zou komen dus uiteindelijk met licht aan en de deur open in slaap gevallen, ik kan zeggen was reuze spannend allemaal en in kan zeggen het is allemaal goed gekomen echt het was bijna uit geweest punt is kan beter niet laten blijken dat ik Nederlands kan maar dat was mijn portie drama voor de avond. Na het eten kopje thee en daarna rond 18.00 word ik opgepikt maar dit is geen Japan maar Thailand dus het wordt toch later ;) op het moment dat ik deze blog schrijf zit ik een bus op weg naar Chiang Mai en kom ik morgen ochtend aan tis niet de comfortabele bus maar de bus die de lokaals gewoon gebruiken ja ik ben ook niet gek of vanaf 1000 baht een betere bus hebben terwijl ik 500 nog wat voor betaald heb, het is lekker warm de airco doet het wel maar ook niet helemaal, weet niet of er een wc in zit en je hobbelt lekker mee op de weg en in kan nog niet slapen maar helaas alle lichten zijn uit dus het wordt wel slapen :).
Wat een kut nacht heb ik achter de rug nauwelijks geslapen kon mijn draai niet vinden terwijl mijn buurman helemaal nergens last van had, hoefde maar zijn ogen dicht te doen en weg was hij.
Het is allemaal gelukt rond 05.30 kwamen we bij een tankstation aan ergens in Chiang mai en daaruit een tuk tuk gepakt om me in het centrum te droppen aangezien ik nog geen slaapplek heb, kwam de burger king tegen dus daar maar een bak koffie genomen en mijn boek uitgelezen dat moest dat had even prioriteiten :) daarna bij een andere koffie winkel terecht gekomen daar kon ik mijn mobiel even laden en een cappuccino nemen en foto’s maken en het mooiste van alles de stad wakker zien worden :).
Ik heb een paar guesthouses ingelopen maar die waren allemaal veel te duur het dubbele van mijn dagbudget, maar treur niet ik heb een super plek gevonden voor 150 baht per nacht dat is 3.95 per nacht daar houd ik van dus 4 nachten voor 600 bath 15.78 daar wordt ik nou blij van alles netjes gedaan nu moet ik wachten tot mijn kamer klaar en schoon is dus nu maar ontbijten en mijn blog afmaken.