Arigato Nihon - Reisverslag uit Tokio, Japan van Katya Booij - WaarBenJij.nu Arigato Nihon - Reisverslag uit Tokio, Japan van Katya Booij - WaarBenJij.nu

Arigato Nihon

Door: Katya

Blijf op de hoogte en volg Katya

16 November 2016 | Japan, Tokio

Maandag werd ik op tijd wakker al mijn spullen ingepakt omdat ik vandaag naar mijn tweede slaapplek ga en die is in Shinjuku, maar omdat ik pas om 16.00 kan inchecken ga ik eerst met de metro naar Tokyo station toe omdat je door het station lockers hebt staan waar je spullen in kwijt kan voor 600 yen voor 3 dagen. Zo gezegd zo gedaan mijn backpack gedumpt en ik kan een heel stuk makkelijker rondlopen dus eerst even ontbijten buiten het station, daarna terug naar het station gelopen om de metro te pakken om naar Ginza te gaan omdat daar een museum is die ik graag wil bezoeken en natuurlijk ook de grootste speelgoedwinkel van Tokyo.
In een mum van tijd was ik in Ginza en ik liep toch langs het Sony building dus ik duik meteen daar naar binnen en tot mijn verbazing kom ik mijn reisgenoot tegen ( degene met wie ik in Narita hebt ontmoet, en uren met hem hebt lopen dwalen in Tokyo station ;) )
Samen even de expositie bekeken en daarna afscheid genomen van elkaar en misschien zien we elkaar in de avond weer.
Dus ik weer door om naar het museum te gaan en ik kwam op die hoofdstraat terecht man wat een winkels groot en alle A merken vind je daar wel en voor de toerist alles tax free, dus wil je leuk shoppen ga naar Japan toe het is een hele beleving geloof mij maar ;).
Uiteindelijk kwam ik wel die speelgoedwinkel tegen meteen daar naar binnen gegaan en even lekker kind kunnen zijn na 10 à 15 minuten was het wel weer goed voor mij dus hop naar het museum toe, je zal het niet geloven ik was in de buurt maar ja ben weer eens de weg kwijt geraakt dus na een paar blokken gelopen te hebben ben ik een koffie winkel ingeschoten om even te zitten, roken en proberen mijn blog te schrijven na 20 minuten was het weer tijd om een kans te wagen maar ik kon het echt niet meer vinden en toen werd ik verleid door eten dus ik ben maar gaan eten lekker dat het was :) toen mijn buikje weer helemaal rond was moest ik maar weer richting het Tokyo station gaan om mijn tas op te halen en daarna door naar mijn volgende slaapplek te gaan om in te checken dat was allemaal niet zo moeilijk en uiteindelijk stond ik met al mijn bepakking op het goede station, dus nu op zoek naar mijn appartement en ik lees nooit instructies had ik het wel gedaan was ik niet de verkeerde uitgang ingegaan en dat ik opeens op straat staat denkt uhm ja en nu.
Kwam een koffietent tegen even een bakje koffie gedaan laptop erbij en toen werd het me allemaal duidelijk ik liep de verkeerde kant op. Na de koffie was ik in een mum van tijd op de plek waar ik moest zijn helemaal aangekomen lange douche genomen, aan mijn avondeten gezeten en toen was ik weer zo moe in bed TV gekeken en in slaap gevallen door de moeheid.
Dinsdag verder om vroeg wakker eerst een was gedraaid dat ik in ieder geval de was buiten op mijn balkon kon laten drogen, daarna door naar het station gelopen om op de metro naar Shinjuku te stappen binnen en zeer korte tijd was ik der ( 2 haltes verder ;) )
Eenmaal daar meteen door naar het het gebouw gegaan waar Godzilla te vinden dat moet ik natuurlijk van dichtbij bekijken daarna door al de zijstraatjes rondgestruind tot ik weer honger had dus het was tijd voor een goede curry het was heerlijk daarna nog even rondgedwaald tot ik het zat was, het was net pas na 12.00 dus hop op naar de volgende plek.
Shibuya de plek waar het standbeeld van Hachikō staat :) even van wikipedia het verhaal gepakt dan weten jullie ook waarom er een standbeeld van staat ;)




Hachikō (ハチ公?, November 10, 1923 – March 8, 1935) was an Akita dog born on a farm near the city of Ōdate . He is remembered for his remarkable loyalty to his owner, which continued for more than nine years after his owner's death.[3]Hachikō is known in Japanese as chūken Hachikō (忠犬ハチ公, "faithful dog Hachikō") — hachi meaning eight, and a suffix kōmeaning affection.[4] During his lifetime the dog was held up in Japanese culture as an example of loyalty and fidelity. After Hachiko's death he continues to be remembered in worldwide popular culture with statues, movies, books, and appearances in various media.


Na de foto’s en foto’s van het beroemde zebrapad was het tijd om verder te gaan en dat is natuurlijk HARAJUKU!!!! het mekka van lolita’s, goths en ik kan eeuwen doorgaan maar in ieder geval een hele belangrijke plek voor de fashion van vele jonge meisjes en natuurlijk vergeet de jongens niet ( in Harajuku heb ik ook pas de eerste Otokonoko gezien weet je niet wat dat is zoek het maar op ;) )
Maar in Harajuku heb ik lekker geshopt alles is veel te leuk en ik moet helaas alles nog steeds zelf meezeulen dus ik heb me nog ingehouden om niet alle winkels leeg te kopen, denk dat ik rond 16.00 weg ben gegaan uit Harajuku om weer richting huis te gaan dus dan moet ik meerdere metro’s en trein hebben en natuurlijk kom ik weer in de spits terecht, niet dat ik het erg vindt ik begin aardig ingespeelt te raken aan al die kleine dingen die je in Japan doet. Bijvoorbeeld in sommige rookruimtes heb je maar 5 asbakken staan in een rij staan betekent dat er maar een bepaalt aantal mensen per keer binnen kan om te roken, dan ga je de eerste deur binnen om naar de ruimte te gaan en als hij vol is dan wacht je in de eerste ruimte tot er iemand weggaat heel logisch, maar stel er is plek voor jou en je staat in het midden de kans is groot dat iemand van de zijkant weg gaat, gaat de persoon weg dan pak je zijn plek om ruimte te maken voor de volgende eigenlijk is het 1 grote stoelendans metro, winkel, rookruimtes en ik kan het wel waarderen ik vind het wel zijn charmes hebben.
Uiteindelijk begin ik echt wat meer trekjes te vertonen dus op mijn overstapstation voor de lijn die ik nodig had, een mooie bento gehaald omdat hij in de aanbieding was einde van de dag dan komen de kortingen op bepaalde producten, uurtje later was ik thuis eten in de koeling gehooid douche gepakt tv aangezet en natuurlijk komt op sommige zenders wat anime langs na de douche mijn bento opgegeten met een ijskoud biertje toen geprobeerd aan de blog te zitten maar ik was niks meer waard denk dat ik rond 21.00 lag te slapen niet vreemd ik word om 05.00 wakker plus de hele dag lopen dan ben je wel op hoor.




Woensdag laatste dag in Japan ben vroeg naar Tokyo station gegaan en daar mijn laste rondje gelopen door de winkels en toen doorgegaan naar Haneda airport, het is echt fucking groot je hebt 3 terminals maar die staan allemaal los van elkaar ik heb alle terminals gehad dus ik was der ook weer helemaal klaar mee, nu ben ik aan het wachten op mijn vlucht en ik ben gaar op en moe, kan ik het vliegtuig slapen dat scheelt al :)
Maar ik wil nog 1 zeggen:


Arigato Nihon till we meet again.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Asia 2016 / 2017

To enjoy every bit of it

Recente Reisverslagen:

02 December 2016

Hello Chiang Mai

29 November 2016

Even een kort verhaal

18 November 2016

Sawasdee Bangkok

16 November 2016

Arigato Nihon

14 November 2016

First days
Katya

Just where the hell is cat?

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 73530

Voorgaande reizen:

09 November 2016 - 14 Januari 2017

Asia 2016 / 2017

Landen bezocht: